دنیای مد و فشن به اندازه‌ای پر از جذابیت و زیبایی است که تمامی افراد به نحوی علاقه دارند در آن سهیم بوده و مطابق با آن استایل خود را هماهنگ کنند. اما این دنیا به همان اندازه که سرشار از جذابیت بوده، پر از راز و تکنیک نیز است که در این نوشتار از وب سایت چهرک نریمانی به آن می‌پردازیم.

شما می‌توانید در سایت ما، مانتو مزونی و شال و روسری تا کیف و کفش دستدوز مطابق با مد روز را مشاهده کنید. تمامی این محصولات موجود در مزون چی مطابق با جدیدترین الگوهای روز دنیا توسط خانم چهرک نریمانی طراحی می‌شوند.

 

راز‌ و رمزهای دنیای مد و فشن

داشتن استایل شخصی خود

معمولا افرادی که دارای شخصیت‌های استوار و ثابت هستند، برای خودشان استایل لباس پوشیدن متمایز و خاصی دارند. اما باید این موضوع را بدانید که منظور از استایل کت و شلوار پوشیدن برای مردان و کفش‌های پاشنه بلند برای خانم‌ها نمی‌باشد، بلکه به معنای فرم و استایلی است که هم در آن راحت باشید و هم بتواند نشان دهنده ابعاد حرفه‌ای شما در حرفه و کارتان باشد.

استایل هر فرد باید خاص خود و متناسب با سلیقه‌اش باشد، حال ممکن است که شما با کت و شلوار یا پاشنه بلند نیز راحت باشید که این انتخاب شماست. اما اگر با این لباس‌ها راحت نیستید و یا علاقه‌ای به آن‌ها ندارید نیازی نیست که حتما آن‌ها را بپوشید و با این جمله که چون همه این گونه لباس می‌پوشند خودتان را اذیت نکنید.

 

اندیشه و تاثیر آن در به وجود آمدن مد و فشن

کاملا بدیهی است که قوانین مد و فشن تنها برای مرتب بودن و آراستگی لباس‌ها به وجود نیامده و حتما بر پایه یک سری دلایل بوده‌اند. هر استایلی که به وجود می‌آید و تبدیل به مد می‌شود، قطعا یک سری‌اندیشه‌ها و قوانینی را در پشت پرده خود دارد که درباره آن‌ها تبلیغات خاصی انجام می‌شود.

پس حتما توجه داشته باشید که بدون اطلاع و تحقیق درباره این قوانین استایلی و اندیشه‌های فلسفی، از آن‌ها حمایت و استفاده نکنید. ممکن است که از یک استایلی خوشتان بیاید و دوست داشته باشید که آن را بپوشید، اما بهتر است از قبل درباره آن تحقیق کرده و هنگام پوشیدنش از اندیشه اصلی‌ای که دارد مطلع باشید.

 

مانتو مزونی بهاری

 

عدم اعتماد به دنیای صنعتی و برده‌امیال خود شدن

بازار‌های پوشاک، سایت‌ها، تلویزیون، همگی افراد را به سمتی هدایت می‌کنند که مصرف گرا باشند، چرا که از این طریق به اهداف خود می‌رسند. اما آیا واقعا نیاز است که این گونه عمل کنیم و به این سمت حرکت کنیم؟ توجه داشته باشید که انسان به کمال گرایی و تنوع گرایی میل شدیدی دارد و هر چقدر که کمد‌های خانه‌ی خود را از لباس، کفش، کیف و... هم پر کند باز به خرید علاقه دارد. از این رو برای این که بتوان این میل شدید را مدیریت کرد و گول دنیای صنعتی را نخورد، بهتر است که قبل از رفتن به خرید لوازم مورد نیاز خود را لیست کرده تا مواردی که مورد نیاز نیست را بیهوده نخریم.

 

عدم باور شبکه‌های اجتماعی

امروزه همان طور که می‌بینید چیز‌های زیادی در فضای مجازی و خصوصا اینستاگرام به صورت روزانه و بدون پرداخت هیچ گونه هزینه‌ای آپلود می‌شوند که نه تنها حقیقتی ندارند، بلکه به صورت کلی تفاوت زیادی با ماهیتی که ما می‌بینیم هم دارند. از این رو بهتر است زیادی به آن‌ها اطمینان نکنید و تصمیمات خود را کاملاً بر اساس آن‌ها نگیرید. هنگام خرید اینترنتی تا محصول را کامل ندیده‌اید، متوجه جنس آن نشده‌اید، از صحت و سلامت آن مطمئن نشده‌اید و به صورت کلی معتبر بودنش برای شما تایید نشده باشد، برای آن پولی پرداخت نکنید.

 

عدم صرف مدت زمان زیاد برای انتخاب لباس

داشتن ظاهری مرتب و شیک واجب و ضروری است، اما بهتر است که اول صبح برای انتخاب لباس مدت زمان زیادی را صرف نکنید چرا که ممکن است کل روز را خراب کند. اگر برای انتخاب لباس وقتی بیش‌تر از حد مورد نیاز بگذاریم ممکن است که نتوانیم به موقع سر قرار، جلسه، کار و یا... برسیم و همین تأخیر سبب شود تا از کل برنامه روزانه‌مان عقب بیفتیم.

اما این نیز بدین معنا نیست که اولین لباس در دیدتان را بپوشید و به مرتب بودن لباس‌هایتان و تناسب میان آن‌ها توجه نکنید. برای این که بدون صرف مدت زمانی بیش از حد نیاز یک استایل مناسب و شیک داشته باشید بهتر است که لباس‌های خود را از شب قبل انتخاب و آماده کنید.

 

یادتان باشد که چه کسی رئیس است

کسی که تعیین‌کننده خرید لباس‌هایی که در مغازه‌ها وجود دارند و برای آن‌ها پول خرج می‌کند، نه تولید‌کننده است، نه فروشنده و نه خیاط، بلکه این شما هستید. شما هستید که پولتان در کیف پول و در جیبتان است، می‌توانید تعیین کنید که آن را خرج کنید و یا این کار را انجام ندهید. اگر از چیزی خوشتان بیاید آن را می‌خرید و در صورتی که از آن خوشتان نیاید می‌توانید آن را نخرید، پس توجه داشته باشید که شما رئیس هستید.

 

توجه به سلیقه و داشتن سلیقه انتخابی خود

فقط این موضوع که از چه لباس‌هایی خوشمان می‌آید مهم نیست، بلکه این موضوع که از چه مدل لباس‌هایی خوشمان نمی‌آید و به آن‌ها علاقه نداریم نیز به همین اندازه مهم و حائز اهمیت است و باید به آن اهمیت بدهیم. این جمله همیشه درست نیست که ما به خرید می‌رویم و خرید‌هایی که انجام می‌دهیم بر اساس چیز‌هایی است که دوست داریم. گاهی اوقات که ما به خرید می‌رویم و از چیز‌هایی که خوشمان نمی‌آید خرید نمی‌کنیم، پس توجه داشته باشید که علاقه نداشتن و تنفر ما از لباس‌هایی که علاقه‌ای نسبت به آن‌ها نداریم نیز مهم و قابل توجه است.

 

مانتو بهاره مزون دوز

 

اعتماد نکردن به پوستر‌های مدل لباس‌ها

در برخی مواقع پیش می‌آید که یک فرد حوصله خرید کردن نداشته باشد و ترجیح آن این باشد که از کاتالوگ‌های موجود لباسی را انتخاب کرده و سایز مورد نظر را سفارش دهد. از هر طرف که به این کار نگاه کنید، کاری اشتباه و غلط بوده و ممکن است از جهات مختلف با سلیقه شما مطابقت نداشته باشد.

به عنوان مثال ممکن است که مدل لباس انتخابی شما تنها در سایزی که تن مانکن است زیبا به نظر رسیده و خوب باشد و در سایز‌های کوچک‌تر یا بزرگ‌تر ایراد الگویی داشته باشد و آن گونه که باید خوب به نظر نرسد. یا این که با مشخص نبودن جنس و نوع دوخت لباس و بررسی نکردن آن با مشکل مواجه شده و در نهایت یک انتخاب مناسب را رقم نزند.

 

موثر بودن یا نبودن قیمت لباس در میزان جذابیت آن

در بسیاری از مواقع این باور وجود دارد که گران بودن یک لباس تعیین‌کننده میزان شیک بودن و جذابیت آن است. باید بگوییم که این باور کاملا غلط نیست ولی خوب حتمی و کاملا درست هم نیست. اما در صورتی که لباس انتخابی شما از سایر لباس‌ها با کیفیت‌تر بوده و مطابق با سلیقه‌تان باشد، بهتر است که آن را بخرید.

چرا که با سلیقه‌تان مطابقت دارد، کپ زیباتری بر تن دارد، از لباس‌های ارزان قیمت‌تر بهتر بوده و همینطور شما می‌توانید در مدت زمان طولانی‌تری بدون این که خراب شود از آن استفاده کنید. با انجام این کار علاوه بر تولید نکردن آشغال بیشتر، پول خود را نیز هدر نمی‌دهید و یک انتخاب درست انجام دادید.

 

به همراه داشتن کفش یدک با کفش‌های زیبا

البته در ابتدا لازم به ذکر است که الزاما هر کفش زیبایی حتما نباید پا را اذیت کند. اما به هر دلیلی اگر کفش‌هایی که برای جلسات طولانی مدت، مهمانی‌ها و یا هر مراسم مهم دیگری که استفاده می‌کنید پایتان را اذیت می‌کند و آرامش را از شما می‌گیرد، بهتر است که حتما یک جفت کفش یدکی که با آن‌ها را حت هستید را به همراه داشته باشید.

این موضوع اغلب در میان خانم‌ها و با کفش‌های پاشنه بلندی که دارند شایع است، از این رو اگر کفش پاشنه بلند می‌پوشید حتما کفشی با پاشنه متعادل و طبی نیز به همراه خود داشته باشید. در رابطه با آقایان نیز در صورتی که از کفش‌های نوک تیز استفاده کرده‌اید بهتر است که یک جفت کفش اسپرت همچون کالج‌های راحتی و طبی نیز به عنوان یدک داشته باشید.

 

سخن پایانی

حال با مجموعه‌ای از راز‌های موجود در دنیای مد و فشن آشنایی داشته و هنگام انتخاب استایل خود می‌توانید بهتر عمل کنید. باید توجه داشته باشید که استایل انتخابی شما در حالی که مطابق با مد روز باشد، با روحیه و سلیقه شما نیز مطابقت داشته باشد و یک استایل شخصی داشته باشید.

یکی از سایت‌هایی که می‌تواند در انتخاب استایل به شما کمک کند، سایت چهرک نریمانی است. از خدمات سایت ما می‌توان به ارائه مانتو مزونی و شال و روسری‌های مطابق با مد روز در کنار کیف و کفش دستدوز اشاره داشت که با مراجعه به آن می‌توانید تمامی این محصولات را مشاهده کنید.

نظرات کاربران

هیچ نظری ثبت نشده است

نظر خود را وارد کنید